Wildenburg Nordic Plus Fronter
DKK 18.399,00
Helt nyudviklet el-ladcykel med frontlåge og smart kalechesystem. Denne Wildenburg Fronter har farvedisplay, integreret LED-lys både for og bag samt bremselys, anti-tilt og styrdæmpning samt hydrauliske skivebremser på forhjulene. Der medfølger et let aftageligt kalechesystem. Desuden er den pulverlakeret, og har batteriet indbygget i ladkassen under bænken. Denne Fronter er ideel for dig som har hund, og ellers er der via frontlågen nem indstigning for børn.
Klassisk el-ladcykel med frontlåge til fx hund eller nem indstigning for børnene, som er fremstillet i EU. Inden den forlader vores værksted, er den afprøvet og gennemtestet af vores erfarne cykelsmede.
Stor udstyrspakke, som følger med i prisen:
- Frontdør med kliklås
- To træbænke (én med hængebeslag)
- Fire sæt y-seler
- Oplader
- Integreret LED-baglygte og -forlygter
- 10,4 Ah-batteri – integreret i ladkassen
- CST punkteringshæmmende dæk
- Bengal hydrauliske bremser foran
- 7 gears Shimano SIS-tourney-system
- Kaleche – høj med sideindgange
- Anti-tilt og styrdæmper
- Bremselys
OBS: Midlertidigt udsolgt. Nye ordrer leveres fra cirka 5. juli 2022! Bestil allerede nu for at sikre din plads i køen – vi trækker først betalingen, når cyklen er klar til afsendelse.
Beskrivelse
DEN BEDSTE CYKEL TIL DIN FIRBENEDE VEN ER EN LADCYKEL
Denne Wildenburg Fronter El-ladcykel adskiller sig ved den klassiske model ved at være udstyret med en frontklap i forenden. Klappen fungerer som en dør, så din hun let kan hoppe op i ladet, når den skal med på cykeltur. Derfor har vi også udstyret ladet med en krog til hundesnoren.
Wildenburg Fronter er samme cykel som Wildenburg Nordic PLUS – blot med frontlåge!
Wildenburg Fronter er ikke kun et praktisk køretøj til dig med hund, men kan også have mange andre anvendelsesmuligheder, da den lettere indstigning til ladet bevirker, at børn eller varer ikke skal løftes hele vejen op over kassens sider.
Denne ladcykel udmærker sig ved at have anti-tilt og styrdæmpning, der giver en langt højere sikkerhed i sving, da balancen føles langt mere naturlig end på andre ladcykler.
Se video med kundereference (klik her)
NÅR DU VIL KØRE LANGT PÅ LITEREN
Det, der gør din ladcykel til en el-ladcykel er mange forskellige ting. Motoren, styremodulet og al elektronikken kan dog være ligegyldigt uden de fornødne hestekræfter. Og det er jo ikke meningen, at det skal være ren rugbrødmotor, når du nu har købt en elektrisk ladcykel med hjælpemotor.
Det er et 36V, 10,4ah li-ion-batteri, som sidder på cyklen. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr.
Du kan med et enkelt klik afmontere batteriet, og tage det med indenfor, men du kan også lade det op via en strømindgang bag på ladkassen.
SKIVEBREMSER – NÅR DU VIL TRÆFFE DET SIKRESTE VALG!
Med den vægt, man kan have på sin el-ladcykel, synes vi, det er et must at kunne stole på sine bremser. Skivebremser (disc-brakes) er det dyre valg, men til gengæld også det sikreste. Skivebremsen sidder inde i selve navet på de to forhjul, og er derfor lige pålidelig, uanset om det regner eller er tørvejr.
Mange billigere (lad-)cykler på det danske marked er udstyret med de mindre pålidelige V-bremser med bremseklodser, som hurtigt bliver slidte, og dermed vil bremse skævt.
NÅR DU VIL HAVE STYR PÅ DIN CYKEL…
Wildenburg-cyklerne er udstyret med et styremodul med farvedisplay, som kan give dig lige nøjagtigt den hjælp fra motoren, som du vil have. Du vælger nemt mellem assistance i fem niveauer og tre modes; ECO, Sport og City. Motoren justerer herefter automatisk ydeevne og tophastighed.
Som standard er hjælpefunktionen indstillet til en maksimal hastighed på 25 km/t, da lovgivningen siger, at du ikke må køre hurtigere.
Styremodulet har blandt mange andre funktioner også “walk-assist” eller “gå-funktion”, som hjælper dig, hvis du skal trække cyklen. Herfra tænder du også det integrerede for- og baglys.
Du får naturligvis en dansk manual med til dit styremodul, så du selv kan indstille det efter dine præferencer. Fjernbetjeningen sidder adskilt fra selve styremodulet, så du også kan nå det, når du trækker cyklen.
Din cykel er gearet med Shimano SIS-Tourney 7 med Revoshift, som i samspil med motoren sørger for en trinvis, men glidende overgang fra et gear til det næste.
Yderligere information
Vægt | 55 kg |
---|---|
Størrelse | 230 × 89 × 140 cm |
Lasteevne | 100 kilo i kassen + 100 kilo fører |
Ladkassens dimensioner | 94 × 66 × 60 centimeter |
Forbremser | Bengal hydrauliske skivebremser med parkeringsbremse |
Bagbremse | Wuxing fælgbremse med parkeringsbremse |
Fælge | Aluminiumsfælge med dobbelt bund |
Lys/Lygter | Fastmonteret LED-lys, som tændes og slukkes fra styret. Lygterne får strøm fra cyklens batteri, og tænder automatisk når det bliver mørkt. |
Reflekser | Ja, efter lovgivningen. Foran, bagpå, hele vejen rundt om kalechen. |
Bremselys | Ja. På begge bremser |
Distance | Op til 45 kilometer på en opladning afhængig af ydre forhold som vejr, tærren og lastevægt |
Motor | Elektrostyret børstefri baghjulsmotor på 250 watt, 48 volts spænding |
Batteri | 48V, 10ah Li-on batteri – integreret i ladkassen. |
Ringklokke | Ja, er monteret |
Styremodul | 2,8" Farvedisplay med sensor. IP65-certificeret (vandtæt) |
Kalechesystem | Høj skråkaleche med "vinduer" og sideindgange samt kraftige lynlåse. |
Gear | 7 udvendige Shimano Tourney SIS-gear. Revoshift. |
Stel | Kraftigt aluminiumsstel med anti-tilt |
Stel og ramme | Pulverlakeret, mat-sort |
Udstyr | 2 bænke/4 Y-seler |
Trinbræt til indstigning | Ja, på begge sider |
Anti-tilt | Ja |
Certificeringer | EPAC, CE, IP65, RoHS, Dansk Standard |
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.