Beskrivelse
UDGÅET!
Klassisk el-ladcykel i version med vedligeholdelsesfri hydrauliske bremser, som er fremstillet i EU, og samlet i Danmark. Inden den forlader vores værksted er den afprøvet og gennemtestet af vores erfarne cykelsmede.
Stor udstyrspakke, som følger med i prisen:
- To bænke (én er monteret)
- To vandafvisende hynder
- Fire sæt y-seler (to sæt er monteret)
- Skridsikker bundmåtte
- Oplader
- 9 Ah-batteri
- Kenda punkteringshæmmende dæk
- 7 gears Shimano SIS-tourney-system
- Høj, gennemsigtig præriekaleche med sideindgang
- To u-bøjler til montering af præriekaleche
- Bengal Aries Twin hydrauliske skivebremser
NÅR DU VIL KØRE LANGT PÅ LITEREN
Det, der gør din ladcykel til en el-ladcykel er mange forskellige ting. Motoren, styremodulet og al elektronikken kan dog være ligegyldigt uden de fornødne hestekræfter. Og det er jo ikke meningen, at det skal være ren rugbrødmotor, når du nu har købt en elektrisk ladcykel med hjælpemotor.
Det er et 36V, 9 ah li-ion-batteri, som sidder på cyklen. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr i en unikt designet kasse af hård plast. Desuden er det tyverisikret med lås, som du får to nøgler med til.
Du kan med et enkelt klik afmontere batteriet, og tage det med indenfor, når det skal lades op. Så med andre ord; bare rolig – du skal ikke trække en ledning helt ud til cyklen!
SKIVEBREMSER – NÅR DU VIL TRÆFFE DET SIKRESTE VALG!
Med den vægt, man kan have på sin el-ladcykel, synes vi, det er et must at kunne stole på sine bremser. Hydrauliske skivebremser (disc-brakes) er det dyre valg, men til gengæld også det sikreste. Skivebremsen sidder inde i selve navet på de to forhjul, og er derfor lige pålidelig, uanset om det regner eller er tørvejr.
Mange billigere (lad-)cykler på det danske marked er udstyret med de mindre pålidelige V-bremser med bremseklodser, som hurtigt bliver slidte, og dermed vil bremse skævt. Wildenburg bruger nogle af de bedste bremser på markedet; nemlig det anerkendte amerikanske mærke, Promax kombineret med Tektro Aries-bremsesystem.
NÅR DU VIL HAVE STYR PÅ DIN CYKEL…
Wildenburg-cyklerne er udstyret med et styremodul, som kan give dig lige nøjagtigt den hjælp fra motoren, som du vil have. Du vælger nemt mellem assistance i fem niveauer. Motoren justerer herefter automatisk ydeevne og tophastighed.
Som standard er hjælpefunktionen indstillet til en maksimal hastighed på 25 km/t, da lovgivningen siger, at du ikke må køre hurtigere.
Styremodulet har blandt mange andre funktioner også “walk-assist” eller “gå-funktion”, som hjælper dig, hvis du skal trække cyklen.
Du får naturligvis en dansk manual med til dit styremodul, så du selv kan indstille det efter dine præferencer.
Fjernbetjeningen sidder adskilt fra selve styremodulet, så du også kan nå det, når du trækker cyklen. Selve displayet er baggrundsbelyst, når det er mørkt, og informerer også om klokken, temperaturen mv.
Din cykel er gearet med Shimano SIS-Tourney 7, som i samspil med motoren sørger for en trinvis, men glidende overgang fra et gear til det næste. At Wildenburg-cyklen er udstyret med syv gear i modsætning til seks bevirker at gearingen vil foregå endnu mere glidende end på mange andre ladcykler.
ISOFIX-BESLAG – FASTSPÆND DIN AUTOSTOL SOM I EN BIL
Wildenburg har som de første i Europa udviklet et særligt beslag til montering på bundpladen i din el-ladcykel, som er særligt velegnet til familier med helt små børn. Det giver nemlig mulighed for at fastspænde din ISOfix-autostol akkurat som i en bil.
For de fleste forældre skaber det samtidig tryghed, at kunne se barnet foran sig, frem for at have det siddende bagpå i en barnestol.
Med et ISOfix-beslag kan du lynhurtigt “klikke” din autostol fast i ladcyklen. Beslaget fås kun hos Wildenburg Cykler, men kan også monteres i cykler af andre mærker. Du kan også vælge at tilkøbe en Melia-stol til ladet eller en almindelig barnestol til bagagebæreren.
UDGÅET!
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.