Formular til reklamation

Vigtigt! Læs følgende igennem, inden du indsender en reklamation:

Hvis du har modtaget din cykel inden for 24 timer, beder vi dig rette henvendelse til transportfirmaet, hvis der er opstået en transportskade!

  • Ønsker du at reklamere over en vare, skal du ringe til vores support afdeling.
  • Hvis det drejer sig om en cykel: Så SKAL du have dokumentation for serviceeftersyn efter hhv. 100, 300 og 700 km. klar. (eller senest efter 3, 6 og 12 måneder) for at vi kan behandle din sag.
  • Vi henstiller til, at du IKKE sender varer eller dele heraf uden forudgående aftale.
  • Vi kan ikke refundere udgifter til reparationer uden forudgående aftale.
  • Når vi har læst din reklamationsanmodning, vil vi tage stilling til, hvad der skal ske.
  • Du kan forvente at høre fra os inden for fem hverdage.
GENERELT OMKRING REKLAMATIONSRET:
  • Du har to års reklamationsret, men skal i år to bevise, at der er tale om en fabrikationsfejl.
  • Hvis produktet har fungeret i et år, formodes det, at produktet ikke indeholder en fabrikationsfejl.
  • Der ydes ikke garanti på sliddele såsom lynlåse, dæk, bremseklodser mv.
  • Hvis din cykel bærer præg af at have stået i et fugtigt miljø, og ikke er blevet opbevaret korrekt, kan vi afvise din reklamation.
  • Hvis din cykel er ældre end tre måneder, skal du have foretaget første serviceeftersyn for at vi kan behandle din reklamation. Første eftersyn er vigtigt for at få justeret de mekaniske dele såsom bremser og gear samt at få efterspændt skruer, hjul mv.

Sådan foregår behandlingen af din reklamation:

Så snart du opdager en fejl/mangel/defekt på din vare, bedes du benytte ovenstående formular, for at vi kan afgøre om varen skal returneres eller om vi skal sende en udkørende cykelsmed forbi dig. 

Hvis det viser sig, at skaden er selvforskyldt som følge af manglende vedligehold, så forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr for forgæves udkørsel, hvis du ikke vælger at få repareret din cykel for egen regning.

Hvis vi pr korrespondance vurderer, at vi kan anerkende din reklamation, og at det vil det vil være mere profitabelt for begge parter at få dit produkt repareret lokalt, vil vi efterfølgende refundere din dokumenterede udgift til reparationen pr bankoverførsel, hvis du i samråd med os har valgt at benytte en lokal cykelsmed. 

Er der tale om en tredjepartsvare er vi nødt til at sende din vare ind til den pågældende producent, som efterfølgende vurderer din reklamation. 

Husk at vedligehold dit produkt, og opbevar og brug det efter vores anvisninger. Det er en betingelse, at serviceeftersyn af el-køretøjer overholdes for at du kan påberåbe dig reklamationsret. For sliddele gælder særlige vilkår, som beskrevet i vores handelsbetingelser.

Fortrudt dit køb? Benyt vores Returportal andetsteds på hjemmesiden.