I STEDET FOR BIL NUMMER 2​

frihed på hjul

Hvorfor Wildenburg?

Dansk kvalitet

Alle vores produkter samles og klargøres på et af vores to danske værksteder. Inden vi sender køretøjerne ud til kunden, er de efterprøvet og gennemtestet af vores højt kvalificerede medarbejdere, som har årelang erfaring med el-cykler.

Made in EU

Som en af de eneste cykelproducenter på det danske marked for el-ladcykler, er vores cykler produceret i EU, og færdigsamlet i Danmark. Visse enkeltdele er fremstillet i Asien; fx det japanske Shimano-gear.

Vi designer selv

Vi har mange års erfaring med produktion af el-køretøjer. Vi ved derfor, hvilke krav det omskiftelige danske vejr stiller til vores produkter, og har løbende forbedret kvaliteten heraf. Din Wildenburg-cykel er med andre ord lavet til at holde i mange år.

Skivebremser
- dit sikre valg!

Med den vægt man kan have på sin el-ladcykel, synes vi, det er et must at kunne stole på sine bremser. Skivebremser (disc-brakes) er det dyre valg, men til gengæld også det sikreste. Skivebremsen sidder inde i selve navet, og er derfor lige pålidelige, uanset om det regner, eller er tørvejr..

Mange billigere (lad-)cykler på det danske marked er udstyret med de mindre pålidelige V-bremser med bremseklodser, som hurtigt bliver slidte, og dermed kan bremse skævt. Og vi har naturligvis valgt nogle af de bedste bremser på markedet; nemlig det anerkendte amerikanske mærke, Promax.

Fastspænd din autostol med isofix

Wildenburg har som de første i Europa udviklet et særligt beslag til montering på bundpladen i din el-ladcykel, som er særligt velegnet til familier med helt små børn. Det giver nemlig mulighed for at fastspænde din ISOfix-autostol akkurat som i en bil. 

Beslaget er universelt, og kan også monteres i ladcykler af andre mærker. For de fleste forældre skaber det samtidig tryghed at kunne se barnet foran sig frem for at have det siddende bagpå.

Med et ISOfix-beslag kan du lynhurtigt “klikke” din autostol fast i ladcyklen. Beslaget fås kun hos Wildenburg Cykler, men passer også til andre mærker.

kør op til 40 kilometer

Det, der gør din ladcykel til en el-ladcykel er mange forskellige ting. Motoren, styremodulet og al elektronikken kan dog være ligegyldigt uden de fornødne hestekræfter. Og det er jo ikke meningen, at det skal være ren rugbrødmotor, når du nu har købt en elektrisk ladcykel med hjælpemotor. 

Det er et 36V, 9 ah LI-ON-batteri, som sidder på cyklen. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr i en unikt designet kasse af hård plast. Desuden er det tyverisikret med lås, som du får to nøgler med til.

Du kan med et enkelt klik afmontere batteriet, og tage det med indenfor, når det skal lades op. Så med andre ord; bare rolig – du skal ikke trække en leding helt ud til cyklen!

Styremodul med fjernkontrol

Wildenburg-cyklerne er udstyret med et styremodul, som kan give dig lige nøjagtigt den hjælp fra motoren, som du vil have. Du vælger nemt mellem assistance i fem niveauer. Motoren justerer herefter automatisk ydeevne og tophastighed. 

Som standard er hjælpefunktionen indstillet til en maksimal hastighed på 25 km/t, da loven siger, at du ikke må køre hurtigere med børn på cyklen. 

Styremodulet har blandt mange andre funktioner også “walk-assist”, som hjælper dig, hvis du skal trække cyklen. 

Du får naturligvis en dansk manual med til dit styremodul, så du selv kan indstille det efter dine præferencer.

Fjernbetjeningen sidder adskilt fra selve styremodulet, så du også kan nå det, når du trækker cyklen. Selve displayet er baggrundsbelyst, når det er mørkt, og informerer også om klokken, temperatur mv.

Hold musen henover billederne herunder for at læse mere om alle de unikke fordele, som en el-ladcykel fra Wildenburg giver.

Tryk på billederne herunder for at læse mere om alle de unikke fordele, som en el-ladcykel fra Wildenburg giver.

Skivebremser - dit sikre valg

Med den vægt man kan have på sin el-ladcykel, synes vi, det er et must at kunne stole på sine bremser. Skivebremser (disc-brakes) er det dyre valg, men til gengæld også det sikreste. Skivebremsen sidder inde i selve navet, og er derfor lige pålidelige, uanset om det regner, eller er tørvejr.

Mange billigere (lad-)cykler på det danske marked er udstyret med de mindre pålidelige V-bremser med bremseklodser, som hurtigt bliver slidte, og dermed kan bremse skævt. Og vi har naturligvis valgt nogle af de bedste bremser på markedet; nemlig det anerkendte amerikanske mærke, Promax.

Fastspænd din autostol med isofix

Wildenburg har som de første i Europa udviklet et særligt beslag til montering på bundpladen i din el-ladcykel, som er særligt velegnet til familier med helt små børn. Det giver nemlig mulighed for at fastspænde din ISOfix-autostol akkurat som i en bil. 

Beslaget er universelt, og kan også monteres i ladcykler af andre mærker. For de fleste forældre skaber det samtidig tryghed at kunne se barnet foran sig frem for at have det siddende bagpå.

Med et ISOfix-beslag kan du lynhurtigt "klikke" din autostol fast i ladcyklen. Beslaget fås kun hos Wildenburg Cykler, men passer også til andre mærker.

Axa/Basta-lås medfølger

Låsen er forsikringsgodkendt. Mange foretrækker dog at supplere med en kraftigere kædelås med høj nedbrydningstid for også at sikre forhjulene.

Garagecover medfølger

Det er en god idé at benytte det medfølgende garagecover, som er et heldækkende regnslag. På den måde sikrer du, at din cykel ikke udsættes for unødig vind og vejr.

Myggenet kan tilkøbes

Du får både et garagecover (heldækkende regnslag) og en præriekaleche med til din cykel. Hvis du til de varme sommermåneder ønsker et myggenet med åbning i begge ender, som også fungerer som solskærm, kan du købe tilkøbe det i vores shop.

Kør op til 40 kilometer

Det, der gør din ladcykel til en el-ladcykel er mange forskellige ting. Motoren, styremodulet og al elektronikken kan dog være ligegyldigt uden de fornødne hestekræfter. Og det er jo ikke meningen, at det skal være ren rugbrødmotor, når du nu har købt en elektrisk ladcykel med hjælpemotor. 

Det er et 36V, 9 ah LI-ON-batteri, som sidder på cyklen. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr i en unikt designet kasse af hård plast. Desuden er det tyverisikret med lås, som du får to nøgler med til.

Du kan med et enkelt klik afmontere batteriet, og tage det med indenfor, når det skal lades op. Så med andre ord; bare rolig - du skal ikke trække en leding helt ud til cyklen!

Styremodul med fjernkontrol

Wildenburg-cyklerne er udstyret med et styremodul, som kan give dig lige nøjagtigt den hjælp fra motoren, som du vil have. Du vælger nemt mellem assistance i fem niveauer. Motoren justerer herefter automatisk ydeevne og tophastighed. 

Som standard er hjælpefunktionen indstillet til en maksimal hastighed på 25 km/t, da loven siger, at du ikke må køre hurtigere med børn på cyklen. Styremodulet har blandt mange andre funktioner også "walk-assist", som hjælper dig, hvis du skal trække cyklen. 

Du får naturligvis en dansk manual med til dit styremodul, så du selv kan indstille det efter dine præferencer.

Får du brug for et ekstra batteri?

Den kan køre 40 kilometer alt afhængig af vejr, vægt og terræn. Skal du ud på længere ture, og har mulighed for at oplade undervejs, kan du medbringe den medfølgende oplader.

Unikke stelnumre

Vores danske stelnumre begynder altid med WBCD efterfulgt af fire tal og et bogstav. Det sidste tal indikerer produktionsåret. Bogstavet for 2019 er P. Således kan du altid se, om du har en original Wildenburg el-ladcykel, og hvornår den er produceret. Husk altid, at gemme dit stelnummer - du vil få brug for det, hvis din cykel bliver stjålet.

Med to bænke monteret, kan der fastspændes fire børn med de medfølgende Y-seler. Herudover kan du købe et barnesæde til bagagebægeret, hvilket dagplejere ofte benytter sig af. Bemærk at ikke alle barnesæder passer på det brede bagagebæger, så køb for en sikkerheds skyld sædet igennem os.

Parkeringsbremser

Når du parkerer cyklen, har du mulighed for at aktivere parkeringsbremsen, så du er helt sikker på, at cyklen ikke kører nogle steder! Bremserne på cyklen er i øvrigt det amerikanske mærke, Promax. Læs mere om skivebremser ovenfor

Præriekaleche medfølger

Du får både et garagecover (heldækkende regnslag) og en præriekaleche med til din cykel. Hvis du til de varme sommermåneder ønsker et myggenet med åbning i begge ender, kan du købe tilkøbe det i vores shop.

Vi har løbende forbedret vores produkter, så de er så modstandsdygtige som muligt overfor det omskiftelige nordeuropæiske klima med kolde og våde vintre. Blandt andet er alle synlige/eksponerede dele rustfrie.

Ligesom med en almindelig cykel anbefales det dog at stille din ladcykel i tørvejr, eller beskytte den med det medfølgende garagecover (regndækken).

Du får stor udstyrspakke

Når du køber en el-ladcykel hos os, får du nedenstående med i prisen. Du kan dog altid opgradere udstyret, og eksempelvis købe en stor kædelås med høj nedbrydsningstid, et barnesæde til bagagebægeret eller et luksus-hyndesæt.

  • To bænke
  • To vandafvisende hynder
  • Fire sæt y-seler
  • Bundmåtte
  • Oplader og batteri
  • Reflekser til hjul og kasse
  • Høj, gennemsigtig præriekaleche med sideindgang
  • Garagecover/regnslag, som dækker hele cyklen
  • To u-bøjler til montering af præriekaleche
  • Axa/Basta forsikringsgodkendt lås (inkl. to nøgler)
Galleri

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Cyklen er naturligvis CE-typegodkendt, har stelnummer, lever fuldt ud op til både dansk lov samt cyklistforbundets retningslinjer. Se eventuelt https://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om-cykling/Love-og-regler/Udstyrsbekendgoerelsen

Den har en egenvægt på godt 66 kilo, og har en lasteevne på 150 kilo i kassen. Du kan altså snildt have fire børn med på tur, bare du har husket at montere seler til dem alle.

Den kan køre 40 kilometer alt afhængig af vejr, vægt og terræn. Skal du ud på længere ture, og har mulighed for at oplade undervejs, kan du medbringe den medfølgende oplader.

Hvis batteriet er helt afladet tager en fuld opladning 4-5 timer. Du kan roligt lade opladeren sidde i, da den selv slår fra, når batteriet er fuldt opladet. Vi anbefaler, at du sætter cyklen til opladning, når batteriet kun har omkring 30 procent strøm tilbage. Det anbefales i øvrigt at aflade batteriet fuldstændigt én gang om måneden.

Der er to års reklamationsret på cyklen i henhold til dansk lovgivning. Sideløbende yder vi garanti på mekaniske dele såfremt vores retningslinjer for eftersyn er overholdt. Det vil blandt andet sige efterspænding efter 100 km og igen efter 300 og 700 hos en autoriseret cykelhandler. Garantien gælder ikke sliddele – dog yder vi garanti for mekaniske fejl på batteriet i seks måneder. Vi yder også ti års garanti på stelbrud.

Nej, desværre ikke. Men tjek med dit eget forsikringsselskab, hvad de tilbyder af tillægsforsikringer, og hvad der indgår i din indboforsikring.

Ja, du kan sagtens få lavet en folie til kassen, hvilket mange virksomheder i forvejen benytter sig af. Du kan også købe en cykel med en fryser monteret, hvis du vil cykle rundt og sælge is 🙂 Kontakt os gerne for specielle ønsker.

Vores danske stelnumre begynder altid med WBCD efterfulgt af fire tal og et bogstav. Det sidste tal indikerer produktionsåret. 2019 er P. Således kan du altid se, om du har en original Wildenburg el-ladcykel, og hvornår den er produceret.

Ja, vi har alle dele til cyklen på vores danske lager, som kan leveres fra dag til dag. Du kan selv bestille reservedele og tilbehør her på hjemmesiden.

Det er et 36V, 9 ah LI-ON-batteri – tyverisikret med lås. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr i en unikt designet kasse af hård plast.

Ligesom med alle andre batteridrevne forbrugsprodukter, vil det altid være et spørgsmål om, hvor meget det bliver brugt. Det helt korte svar er et sted mellem seks måneder og fem år. Men jo mere vægt, du har på cyklen, og jo oftere du bruger den, spiller en stor rolle. Det er også vigtigt, at batteriet altid tages med indenfor, og ikke opbevares under fem grader eller i øvrigt udsættes for ekstreme varme- eller kuldegrader. Se din manual for mere info. Du kan altid købe et ekstra batteri på vores hjemmeside.

Den har seks udvendige gear af typen Tourney-SIS fra japanske Shimano, og har gearskift med friløb. Cyklens motor sidder i baghjulet, så derfor er indvendige gear ikke en mulighed.

Det er placeret på stellet under sadlen. Husk altid at notere dit stelnummer ned i tilfælde af tyveri. Politiet og dit forsikringsselskab vil spørge efter det.

I Danmark er der en lovmæssig begrænsning på 25 km/t ved brug af cykler med elektrisk hjælpemotor, hvilket er forudindstillet fra fabrikken. Hvis du slår motoren fra er det naturligvis muligt at opnå en højere hastighed – især ned ad bakke! Cyklen kan heller ikke køre af sig selv, uden at du træder pedalerne rundt. Til genæld er der en Walk-assist-funktion, som gør det lettere for dig, når du trækker cyklen.

Ja, der følger en forsikringsgodkendt stellås af mærket Axa/Basta Rock med din cykel, som du selv skal montere. Se din manual for vejledning. Mange foretrækker dog at supplere med en kraftigere kædelås med høj nedbrydningstid for også at sikre forhjulene. Se vores udvalg her.

En Wildenburg-cykel er en kvalitetscykel, men vi har ingen fordyrrende mellemled eller fysiske butikker. Vi sælger direkte til kunden fra vores egen hjemmeside. Vores forretning er baseret på mængdesalg, og ikke enkeltsalg.

Ja, selvfølgeligt kan du det. Men på grund af den højere transport-/fragtpris og færgebillet, skal du betale et tillæg udover den almindelige fragtpris. Du bestiller selv fragttillæget sammen med din cykel.

Cyklen er udstyret med skivebremser på forhjulene og mekaniske bremser på baghjulene. Og vi har naturligvis valgt de bedste bremser på markedet; nemlig det anerkendte mærke, Promax. Skivebremser er et bedre og dyrere valg, da en traditionel V-bremse ofte vil bremse skævt på forhjulene.

Vi har løbende forbedret vores produkter, så de er så modstandsdygtige som muligt overfor det omskiftelige nordeuropæiske klima med kolde og våde vintre. Blandt andet er alle synlige/eksponerede dele rustfrie. Se næste spørgsmål for mere info. Ligesom med en almindelig cykel anbefales det dog at stille din ladcykel i tørvejr, eller beskytte den med det medfølgende garagecover (regndækken).

Stellet er af galvaniseret jern, hvilket er at foretrække fremfor fx aluminium på en el-ladcykel. Sådan opnås højere styrke, stabilitet og afstivning, som er nødvendig for at kunne bære 150 kilo (målt på akseltryk).  Kassen er af træ. Cyklen har fået hele fem overfladebehandlinger: Maling, lakering, anti-rustbehandling og anti-stenslagsforsegling samt træbeskyttelse af kassen.

Med to bænke monteret, kan der fastspændes fire børn med de medfølgende Y-seler. Herudover kan du købe et barnesæde til bagagebægeret, hvilket dagplejere ofte benytter sig af. Bemærk at ikke alle barnesæder passer på det brede bagagebæger, så køb for en sikkerheds skyld sædet igennem os. 

Helt klart ja! Vi har fået specialudviklet et ISOfix-beslag, så du kan montere en autostol i kassen lige så let som i en bil. For de fleste forældre skaber det samtidig tryghed at kunne se barnet foran sig frem for at have det siddende bagpå. Du kan kun købe ISOfix-beslaget på vores hjemmeside.

Vi anbefaler at få lavet eftersyn og får efterspændt el-ladcyklen efter max 100 km, og igen efter max 300 og max 700 km hos en autoriseret cykelforhandler. Dette skal være dokumenteret opfyldt i forhold til en evt. garantisag (få cykelhandleren til at stemple din manual eller gem kvitteringerne). Det anbefales i øvrigt til enhver tid at følge vores skriftlige anvisninger for ikke at komme til at misligholde cyklen.

Du vil som regel kunne få foretaget reparationer hos din lokale cykelhandler.

Hvis der er tale om en garantisag, så laver du en forudgående aftale med os, INDEN du får cyklen lavet, derefter sender du et foto af din kvittering – og vupti – så tilbagebetaler vi dig over MobilePay eller kontooverførsel med det samme.

Skulle der mod forventning opstå mekaniske skader inden for garantiperioden, vil vi som oftest hjemtage cyklen til reparation på eget værksted.

Husk at få foretaget serviceeftersyn efter hhv. 100 og 300 km for at leve op til kravene om fortsat garanti.